JOVES: Marta H. i Leandro C.
Avui a les 8h del matí hem quedat a la Via Favència i fins les 9h no hem marxat. A l’arribada hem tingut temps lliure per esmorzar i relacionar-nos entre nosaltres fins les 12:30 que hem anat a buscar el material que necessitàvem. Ens hem preparat per començar a menjar fins que la pluja ens ha fet canviar de lloc.
Ens vam portar a un alberg per refugiar-nos de la pluja on vam escollir els grups per fer les habitacions d’aquesta nit. Deprés del temps lliure, la pluja va parar i vam sortir per fer activitats. La primera consistia en portar totes les ampolles al mateix lloc per guanyar, en la segona vam fer dos grups per jugar al mocador, però assignant-nos els números, la pluja va tornar i vam haver de marxar a l’alberg per refugiar-nos.
A l’alberg ens vam posar a jugar al 21, on van guanyar la Txell i la Nicole. La pluja va tornar a parar i vam la búsqueda del tresor, en parelles, pel poble. Una vegada van assignar els punts de la búsqueda del tresor, vam anar al menjador per sopar.
Aportació monis: COMUNICAT
Comencem l’aventura molt d’hora amb molts canvis de plantejament. Amb la previció de pluja, sabuda des del dilluns, vam estar contactant amb els ajuntaments dels dos pobles que unien la ruta inicialment plantejada i tots dos es van negar en donar-nos refugi.
D’acord amb el que estableix el Decret 267/2016, d e 5 de juliol: l’equip de dirigents ha de disposar d’una alternativa (Plan B), ja que els ajuntaments no facilitaran espais per pernoctar llevat de casos d’emergència o situacions de risc per a la seguretat.
Com hem fet cada any que hem vingut aquí, el nostre Plan B era contactar amb els ajuntaments per a que ens cedeixin un espai públic per fer nit sense mullar-nos. Amb aquesta negativa i veient la situació de risc que s’esperava per avui, ens vam veure en la obligació de refugiar-nos pagant a un alberg juvenil (que ens han donat totes les facilitats que hem necessitat, moltes gràcies a la XArxa d’Albergs Juvenils XENESCAT).
A les 14:30h ens alerta als telèfons un Avis de protecció civil amb risc d’innundacions i pluges torrencials fins a les 21h.
Des de l’equip de monitores de l’Esplai, no ens hem sentit pas segures ni protegides per part de les administracions dels dos pobles que ens havien deixat a la nostra sort, sent una entitat sense afany de lucre que no compta amb una alt pressupost per fer aquest tipus d’activitats i havent d’assumir una gran despesa no prevista per garantir la seguretat dels i les joves.
Per sort, tot ha anat bé. Les joves han gaudit molt del primer dia i aquesta situació no farà que s’aturi l’Aventura Jove 2025.



















